top of page
  • Facebook

טיפולים משמרים

טיפולי שיניים משמרים תורמים לשימור תקין של מצב השיניים ובריאות הפה, החל מטיפולי מניעה, הסרת אבנית ושימור על ידי שיננית והדרכה בהיגיינה אוראלית, והדרכה למניעת עששת ומחלות חניכיים, טיפול בעששת (רקבון השן) וביצוע שחזורים (סתימות), טיפולי שורש וכו'.


עששת \ רקבון השיניים היא הסיבה המרכזית לאובדן שיניים הן אצל ילדים והן במבוגרים. 
העששת נגרמת מהצטברות חיידקים ע"ג משטחי השיניים ובין השיניים. חיידקים אלו מייצרים חומצות הפוגעות וממיסות את החלק הקשיח של השיניים (האמייל). 
העששת בשלביה הראשונים, ניתנת לרוב להסרה ולביצוע שחזור \ סתימה, אך בשלבים מתקדמים היא עלולה לפגוע גם בחלקים העצביים של השן ולגרום למצב שמצריך כבר טיפול שורש ובמקרים מסוימים לעקירת השן.


טיפולי שיננית - טיפול שיננית חשוב במיוחד, הוא עוזר במניעה של דלקות חניכיים, פתרון בעיות של ריח רע הנודף מהפה, שמירה על שתלים דנטליים, מניעת עששת \ חורים בשיניים, טיפול ברגישות השיניים ושמירה על שיניים נקיות ובוהקות.

 

מה כולל טיפול השיננית?  


טיפול שיננית כולל הסרת של אבנית שהצטברה על גבי השניים ומתחת לקו המתאר של החניכיים, ניקוי בין השיניים משאריות מזון שהצטברו בין השיניים, ניקוי השיניים מכתמים והמלצות לניקוי יעיל.  

 

טיפול השיננית כולל הדרכת המטופלים לשימוש מותאם אישית באביזרי היגיינה אורלית, הכוללים: מברשת שיניים תואמת, קיסמים דנטליים, חוט דנטלי, חומרי שטיפה מומלצים ומברשיות אינטרדנטליות (בין שיניות).  

 
טיפול אצל השיננית מומלץ לבצע לכל הפחות פעמיים בשנה או בהתאם להמלצת השיננית. טיפול השיננית מונע במרבית המקרים טיפולים יקרים ומורכבים.


שחזור שן (סתימה) - במצבים בהם השן נפגעת מעששת\רקבון, רופא השיניים יסיר את החלק הנגוע וישחזר את החלק השן שהוסר בחומר שחזור \ סתימה.


קיימים חומרי שחזור שונים והרופא יבחר את החומר הרצוי לשחזר בעזרתו את השן הפגועה, בהתאם לשיקולי אסתטיקה, מצב השן, רמת העששת או העדפת המטופל.


בשיניים הקדמיות השחזור מבוצע מחומר הנקרא "קומפוזיט" המותאם לצבע השן ובשיניים טוחנות (אחוריות) ניתן לבצע סתימות אמלגם (כסופות) או בחומר המותאם לצבע השן בהתאם להעדפת המטופל.

טיפולים משמרים.jpg
טיפולים משמרים 2.jpg

טיפולי שורש ע"י רופא לטיפול שורש

הגורם העיקרי לצורך בטיפול שורש היא העששת !
עששת בשלב הראשון  גורמת לנזק ראשוני לשכבת האמייל (החלק הקשיח) של השן, ולרוב לא חשים בכאב.  
ככל שהעששת חודרת לשכבת הדנטין (הרקמה הרכה יותר), ניתן יהיה לחוש ברגישות קלה לקור \ חום. 


בשלב שבו העששת חודרת אל החלק העצבי של השן, שלב זה מאופיין כבר בכאבי שיניים ומצריך לרוב טיפול שורש.
במקרים רבים, טיפול שורש מונע את הצורך בעקירת השן.


טיפול שורש הוא השלב הראשוני בשיקומה של השן ובהחזרתה למצב תקין, לאחר טיפול השורש יש למלא את החלל החסר המבוצע לרוב באמצעות מבנה המשחזר את החלק החסר של השן ולאחר מכן שחזור כותרת השן ע"י כתר המיוצר בצורת ובצבע השן הטבעית.


במרפאות עטרה טיפולי השורש מבוצעים ברמה הגבוהה ביותר ע"י רופא שתחום עיסוקו בטיפולי שורש.


חשוב להגיע לביקורת שנתית במרפאת השיניים, כך נצליח לאבחן בעיות שיניים בתחילת דרכן ולהימנע מטיפולים מורכבים ויקרים.

טיפולי שימור לחניכיים

חניכיים הן רקמת התמיכה של השיניים בעצם הלסת. הצטברות חיידקים ואבנית על גבי השיניים ומתחת לקו החניכיים עלולה לגרום לדלקות חניכיים ולפגוע במנגנון התומך של השן.

מחלת חניכיים אינה מלווה לרוב בכאב, ולכן רוב האנשים אינם מודעים לקיומה, עד שמופיעות תופעות של רגישות, כאב, דלקות, נפיחות ותזוזת שיניים ועד למצב של אובדן שיניים.

להתפתחות מחלות החניכיים מספר סימנים:

  • דימום מהחניכיים בעת מגע בהן או בצחצוח.

  • חניכיים נפוחות, אדומות ורגישות.

  • רגישות שיניים לטמפרטורה ולמגע.

  • ניידות שיניים ונסיגת חניכיים.

  • ריח רע הנודף מהפה.

  • מרווחים הנוצרים בין השיניים, במיוחד בשיניים קדמיות.

אם חוויתם אחד או יותר מהתופעות שהוזכרו יש להיבדק אצל מומחה החניכיים במרפאותינו לפני שהמצב יחמיר

הודעתך התקבלה, נחזור אליך בהקדם

  • Facebook

כל הזכויות שמורות לעטרה מרפאות שיניים בע״מ     |     עיצוב ובניית האתר: מדיקו - שיווק, פרסום וייעוץ לשירותי רפואה, 08-6672288 Ⓒ

סניף נס-ציונה האירוסים 53, קניון עופר, טל׳ 08-940-2403

סניף גן-יבנה המגינים 56, קניון פרינדלי, טל׳ 08-958-9159

סניף אשקלון יורם ורון 2, קריית האקדמיה טל׳ 08-624-7999

לפרטים נוספים ולתאום ייעוץ

השאירו כאן הודעה ונחזור אליכם בהקדם

bottom of page